Online wildplukcursus

Ontdek de kracht van wilde voeding

In 10 weken

Leer je de basis van wildplukken

Meer dan 100

Inspirerende lessen

En + 1700

Online enthousiaste cursisten

Dé online wildplukcursus

Al vele tienduizenden jaren zijn we ons bewust van de overvloed aan wilde geneeskrachtige planten en kruiden om ons heen en het is na de industrialisatie (sinds 1900) dat we langzaam maar zeker die oerwijsheid uit het oog verloren zijn.

De afgelopen 10 jaar heb ik me die kennis weer eigen gemaakt. En het opnieuw toe-eigenen van die natuurwijsheden heeft me écht in mijn kracht gezet.  Het stelt me gewoon instaat om mezelf en mijn kinderen te huizen, kleden, voeden en genezen. De wetenschap dat alles wat ik nodig heb, er in werkelijkheid al is, waar ik ook ben. Als ik het maar kan zien. Dat verandert alles en geeft me een enorm gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid.

Wildplukken zorgt voor heerlijke momenten van diepe ontspanning en verstilling. Loop ik te hard dan zie ik niks, vertraag ik, dan gaat er een wonderlijke wereld van natuur -geneeskrachtige wilde plantjes voor me open. Het bewust worden van, dat houdt me in het hier en nu. Vaak heb ik het gevoel alsof ik een geheime en onzichtbare wereld betreed, waarover ik iedereen na afloop het liefst alles vertel! Vanuit die wens is in 2018 de wildplukcursus ontstaan.

Marin

Wildplukken met kinderen
Vrouw oogst wilde bosbessen

Ik gun/geef mezelf deze cursus, want:

Ik leer een overvloed aan (genees)krachtige planten bij mij om de hoek (her)kennen,

Ik kan na afloop elke dag binnen vijf minuten een gratis salade, eetbare bloemen of ingrediënten voor een taart oogsten.

Ik maak tijdens de cursus eenvoudige 'medicijnen' en bijzondere wilde gerechten,

Zodat ik elke dag sterrenrestaurant-waardig kan eten en ik een toffe medicijnkast kan opbouwen

Ik maak bewust contact en verbind met de natuur,

Ik maak bewust contact en verbind met de natuur, Ik kom in verbinding door te leren over de natuur en voor de opdrachten lekker de natuur in te duiken.

Ik leer andere wildplukkers kennen in de Wilde School Gemeenschap,

In de community kun je elkaar leren kennen en onder andere de opdrachten met elkaar delen

Ik herontdek natuurwijsheid door me te verdiepen in oerkennis en leer oerogen ontwikkelen,

De kennis van wilde planten en kruiden en hun vele heilzame en geneeskrachtige toepassingen is geboorterecht dat we uit het oog verloren zijn. Met de Wildplukcursus maak je opnieuw kennis met die oerwijsheid en dat geeft je een enorm gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid.

Het doet wonderen voor mijn algehele gezondheid en zorgt voor diepe ontspanning.

Na de cursus weet jij hoe je jouw unieke gezondheid actief ondersteunt en kijk je op een hele andere manier naar de natuur om je heen, waardoor je op een hele andere manier naar het leven zult aan kijken.

Meet your teacher!

Hoi, ik ben Marin, jouw docent voor de komende tijd.

Tien jaar geleden wist ik níks over de natuur en kwam ik er nauwelijks. In de afgelopen tien jaar ben ik een gepassioneerd paardenbloem-eter geworden!

Het opnieuw toe-eigenen van de natuurwijsheden heeft me fysiek en mentaal écht in mijn kracht gezet. Het stelt me instaat om mezelf en mijn kinderen te huizen, kleden, voeden en genezen. Hoe tof is dat? Het allerliefste breng ik de mensen om mij heen in beweging om zich te verbinden met de overvloedige wilde natuur om hen heen. Daarvoor hoef ik ze alleen maar de juiste richting op te wijzen, want de “wilde” natuur zit vol met wonderen én met kennis. Zij is een ware bron van gezonde voeding, medicijnen en materialen.

Ik geniet enorm van de verhalen die ik hoor van mensen uit de wilde school gemeenschap die opnieuw kennis maken met oerwijsheden en volledig in de ban raken van de krachten van wilde planten en kruiden. Ik ben benieuwd naar jouw verhaal!

Wildplukcursus

• Meer dan 60 wilde eetbare planten komen met foto langs,
  • 10 wilde kruidenportretten,
  • Elk seizoen een online wildplukwandeling,
  • 8 extra downloads, o.a.: bloem- en bladkenmerken, oogstkalender, wildplukdagboek, eetbare bloemen pdf, kookboekje,
  • Het maken van: zalf, tinctuur, herbarium, plant illustratie en diverse wilde gerechten,
  • Leer onderweg vanaf je mobiele telefoon en open de cursus in een applicatie,
  • Elke week inspiratie: boeken, video’s, podcasts, websites etc,
  • Wilde School community om je vragen te stellen en andere wildplukkers te ontmoeten.

Sluit je aan bij de wilde gemeenschap van 1500 medecursisten!

Categorie:

De cursisten over de cursus

Cursus Inhoud

Uitklappen